18 Eylül 2011 Pazar

Türkiye sosyal medyayı ne kadar biliyor Hangi öğeler ön planda

Bersay İletişim Danışmanlığı ve Era Research’ın ortak çalışması olan “Sosyal Medya Trendleri” araştırmasında online anket yöntemi kullanılarak 321 pazarlama ve iletişim yöneticisine e-posta yolu ile internet üzerinden doldurabilecekleri bir soru formu linki gönderilmiş. Araştırmada %23 geri dönüş oranı elde edilmiş ve toplam 75 yönetici çalışmaya katılmış. Araştırmada ayrıca 18 Mart – 6 Nisan 2010 tarihleri arasında saha çalışması yapılarak çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren firmaların pazarlama ve iletişim yöneticileri ile görüşülmüş. Araştırma ile ilgili sonuçların yer aldığı bersay-era isimli basın bülteni dosyasına ve araştırmanın sunum dosyasına ERA-Bersay_SosyalMedyaTrendleri buradan ulaşabilirsiniz.
Diğer taraftan, Türkiye’de sosyal medya kullanımına ilişkin pazarlamadunyası.com ve Vodaco Agency‘nin işbirliği ile 04 Ağustos – 30 Eylül 2009 tarihleri arasında gerçekleştirilen başka bir sosyal medya araştırması daha bulunuyor.
“İnternet kullanıcıları sosyal medyada ne kadar etkin?” sorusuna cevap aranan araştırmada aşağıdaki sonuçlar öne çıkmış:
1)En çok MSN, Gtalk kullanıyoruz.
2)En az blog okuyoruz.
3)Blog yazmayı, okumaktan daha çok seviyoruz.
4)İş networklerine yavaş yavaş alışıyoruz.
5)Yakında Facebook hesabı olmayan kalmayacak.
6)“Sosyal imleme sitesi nedir?” bilmiyoruz.
7)Video paylaşım siteleri hayatımızın ayrılmaz bir parçası ama çok izliyor, az paylaşıyoruz.
8)Fotoğraf paylaşım sitelerini takip edenlerin çoğu fotoğraf da paylaşıyor.
9)Kadınlar da en çok MSN kullanmayı seviyor.
10)4 kişiden 3′ü sosyal medyada yorum yapıyor ama sosyal medyayı mobil cihazla kullananların oranı %10.
Sosyal medyada markalar ile ilgili yorumlar markaya bakışımıza yön veriyor.
Araştırma ile ilgili sonuçların yer aldığı detaylı SOSYAL_MEDYA_ARASTIRMASI_SONUÇLARI dosyasına buradan ya da kaynak kısmında verilen ajans linkinden ulaşabilirsiniz.
Son olarak Türkiye’de online mecra kullanımına ilişkin yıllık araştırma ve rapor arayanların www.interaktifturkler.com/ sitesini ziyaret etmeleri gerekiyor. Sitede Türk internet kullanıcısının internet kullanım alışkanlıklarına ve davranış profillerine ilişkin adinteractive ajansın öncülüğünde 2007 yılından beri yapılan araştırmaların sonuçları yayınlanıyor. 1948 kişinin katıldığı online bir anket yardımıyla şekillenen İnteraktif Türkler 2009 raporuna da (IT2009rapor) aşağıda kaynak kısmında verilen linkten ulaşabilirsiniz.
GÜNCELLEME – 10.08.2010
Türkiye’de sosyal medya kullanımına ilişkin bir araştırmada online kariyer sitesi Monster’in Türkiye ofisinden geldi. Monster Türkiye’nin yaptığı ‘Online İtibar Araştırması’na göre işverenlerin yüzde 64′ü, adayları değerlendirirken online profillerini de göz önünde bulunduruyor. Türkiye’nin önde gelen 155 şirketinin insan kaynakları yöneticisi ve 2 bin 100 adayla yapılan araştırmada işverenlerin büyük bölümünün iş görüşmelerinden önce veya sonra internette adayların profillerini incelediği ortaya çıktı.
İşverenlerin, adaylar hakkında bilgi almak için inceledikleri siteler arasında Google, Facebook, Linkedin ve Twitter yer alıyor. Bu gibi sitelerde profili bulunan adayların online itibarları işe alımlarda önemli etki yapıyor. Monster.com.tr üzerinden, adaylara bu konudaki fikirleri sorulduğunda ise işverenlerin tam tersi bir durum ortaya çıktı. Adaylara internet üzerindeki online profillerinin işverenler tarafından dikkate alınıp alınmadığı sorusuna, katılımcıların yüzde 32′si ‘evet’ cevabını verirken, yüzde 68′i işverenlerin profillerine bakmadığını düşündüğünü belirtti.
KAYNAK:
Vodaco Agency Blog, En Çok MSN Kullanıyoruz, Bihter Çamarası, 23.12.2009.
İnteraktif Türkler 2009, İnteraktif Mecra Kullanım Araştırması – 2009.
Zaman, Ekonomi Haberleri, Patronlar, İşe Alacağı Elemanı Facebook’tan Kontrol Ediyor, 10.08.2010.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder